• Winkelwagen

    Winkelwagentje 0 Geen artikel(en) - € 0,00

258 views

Borstvoeding leidt tot lager BMI

Een nieuwe studie laat zien dat vrouwen die tenminste zes maanden borstvoeding geven later in hun leven een lager BMI hebben. Aan het onderzoek namen 740.500 vrouwen uit het Verenigd Koninkrijk deel, die voorbij de menopauze waren. Het doel van de studie was de langetermijneffecten van baren op het BMI te verkennen.

De wetenschappers van de Oxford University ontdekten dat het BMI van vrouwen oploopt naarmate ze meer kinderen hebben gebaard. Voor vrouwen die borstvoeding hebben gegeven, gaat dit echter niet op. Zij hebben gemiddeld een lager BMI, ongeacht hoeveel kinderen ze hebben. De onderzoekers concluderen dat hetzelfde onderzoek ook in andere Westerse landen zou moeten worden uitgevoerd, om na te gaan of daar dezelfde effecten gevonden worden.

Bron: The Royal College of Midwives

Over wikibebia
Voor je zwangerschap - voor je baby - voor jou


  • Wij gebruiken cookies om de website ervaring voor u zo goed mogelijk te maken.
  • Accepteren
  • Afwijzen
© 2013 Wikibebia.nl - Alle rechten voorbehouden